السبت

مواليد 23 يوليو

كل سنه في هذا اليوم بالتحديد اشعر بأرق وتوتر وحزن وايضآ ضحكه بلهاء حينما ألمح ملامحي بمرأتي هذا اليوم......وتحاصرني الاسئله كالعاده.

هل فعلا مرت سنه؟؟؟اسأل نفسي واراجع في لحظات اهم احداث السنه فأحزن لأني اشعر بأني (في نصبايا) نعم الايام نصبت عليا وحسبت عليا سنه كامله وانا ماعشتهاش ودايمآ بطلع دفعه اكتر بكتير من اللي اخدته!!!!!
مين افتكرني ومين لأ في كل سنه انتظرها من ناس معينه وغالبآ لا يذكرون ومن لا اضعهم في حسباني يفاجئوني بالظهور .....اسأل نفسي حققت ايه؟ ووصلت لايه؟وخسرت ايه ومين ؟وكسبت ايه؟؟ وايه اتغير هل سنه زادت على عمري كده بس ؟...انظر لنفسي واقول انا لسه صغيره.... انا لسه لوحدي!!!!!!!!!!!!!. :(

دائمآ مواليد هذا اليوم يحاولون اظهار عدم الاهتمام بعيد ميلادهم ومين افتكرهم ومين لأ..لكن انا من ضمن قلائل ولدوا بهذا اليوم اريد ان اعترف بأن هذا ليس حقيقي.
تتعدد الصفات للابراج ويقف مولود هذا اليوم في حيره امام تحديد موقفه من بين برجين,وكأنما كتبت عليهم حيرتهم من يومهم يا حراام...طب انا سرطان ولا اسد؟؟؟
لأ انا (اسد مسرطن ولعياذوابالله)
وهنا يأتي صياعة وذكاء ودهاء مولود هذا اليوم فهم اشخاص ثوريين حرين من يومهم منفردين بأرائهم دائمآ, فحينما تكون هناك جلسه بها من يهاجم السرطانيون يقرر هو امام الجميع على الفور انه يرى نفسه مائل اكثر لصفات الاسد واذا ذكر احدهم عيوب الاسد يلحق نفسه ليقول (اهو انا بقى في الحته دي باللذات حاسس اني سرطاني اكتر)...
(حاسس)كلمة حقيقي تميز مولود هذا اليوم...احساسهم ترمومتر الاحداث في حياتهم....يصطحبهم قلبهم ليدخلهم مايحلو له من غابات تبدوا لهم حدائق في الوهله الاولى...ويطاوعوه بالتدريج بكل ضعف "ولكن"في رعب وتردد وحيره...فهو خواف جدآآآآآآ..يخشى الجرح ويخشى الحب ويخشى نفسه يخشى كل شئ.
مولود هذا اليوم بيلف حوالين نفسه كتير...ولكن اضعف المخلوقات على وجه الكون امام اختراع سحري يدعى"الحنيه" فهي نقطة ضعفهم الوحيده.

لا اريد ان اتكلم عن نفسي ولكن من حقي ان احلل مين هو مولود " 23يوليو "من وجه نظري بشكل عام طالما ماحدش عايز يحللنا( اشمعنى احنا يعني) انا لست عالمه فلك ولكن اعتز بهذا اليوم وارى اننا مظلومين ومش راسيين على بر تايهيين فوسط الابراج
وارى ايضا ان مواليد هذا اليوم يستحقوا ان يكون لهم برج خاص بهم(على جنب كده في الرواقه).
تقتلهم حيرتهم الدائمه رغم هيئتهم الراكزه....لديهم قدره على تحويل اي نوع من المشاهد الى نقيضه على الفور ويجعلوك تفصل فثانيه وتنقل فجأه لحالتهم دون ان تشعر ولكن صعب جدآ ان تفعل انت معهم العكس.
يمتلكون نظرات تشعرك احيانآ بالذنب "ماتبقاش عارف ليه"
ضحكاتهم ليست الا دعابه للاحزان المعباه في احشائهم.ف يبتسمون دائمآ دون قصد للاحزان.
تراهم ينصحونك بعقول فلاسفه وتتمنى لو كان لك ربع عقلهم وهم وحدهم من يؤمنوا بمثل "باب النجار مخلع" ينقدون الاخرين كثيرآ ويناقضون انفسهم احيانآ.

اياكم وتصديق براءتهم على الدوام فهي ليست الا مجرد حالة تسيطر عليهم فقط حينما تنبض حواسهم بالحب....فهم يحبون بكل حواسهم...ذاكرتهم هي مأساتهم في الحياه ويؤرقهم دائمآ احداث الماضي وكلما زاد حدثآ اليمآ لهم زاد عدد الاشباح التى يحتفظون بها في خيالاتهم وغالبآ تظهر لهم هذه الاشباح ليلا قبل النوم.

يجيدون فن الاستماع "ولكن"اياك ومقاطعتهم في تفسير وشرح وجهة نظرهم...ويحلمون دائمآ بالامان والهدوء ويحلمون ايضآ بمن يقدر ويتفهم انهم لهم طباع خاصه اغلبها تميل للغموض( يعني مش هتبقى فاهم هم عايزين ايه بالضبط لان اغلبهم للأسف يغرقون في دوامه هذا السؤال امام انفسهم)رغم تأكيدهم لك بأنهم سهلين وواضحين جدآ.

اعزارهم تسبقهم دائمآ ومكابرين لحد كبير لديهم القدره على تحويل اي موقف ضدهم لصالحهم وتبدوا لك مبرراتهم مقنعه جدآ(يعني لو كنت مداين حد منهم بجنيه ف ممكن يطلعك ماضيله شيكات بدون رصيد وتطلع انت نصاب ويبقى هو ساكت عليك بس علشان هو اصيل واحسن منك وماكنش عايز يحبسك بمزاجه)

تبدوا لك حياتهم كتاب مفتوح ولكن بين السطور كتبوا مالا احد يعرفه بأحبار سريه...
"اغلبهم"عندهم ضمير من النوع اللي (مابينيمش)...يلومون على نفسهم قبل ملامة غيرهم عليهم...ويحرجونك بعد الغياب بأبتسامه يصعب امامها الزعل والعتاب البايخ.
بمناسبه الغياب تنتابهم حالات عزله وايضآما بيركزوش فتره طويله على صاحب واحد بس ولكن يحتفظون بينهم وبين انفسهم ببعض الاشخاص الاساسيين في ذهنهم رغم تعدد علاقاتهم وايضآ يصنفون الاصدقاء حسب حالاتهم المزاجيه نظرآ لتغير مودهم كثيرآ...تسيطر عليهم من فتره لاخرى حالات ملل وزهق لاسباب غير ظاهره حتى من احب الاشياء الى قلبهم...هم ليسوا( قلابين او غداريين ولكن دي طبيعتهم موديين طب يعملوا ايه يعني؟؟؟استحملوا بقى لو بتحبوهم.)

اغلبهم دائموا الندم على فرص ضاعت منهم بيدهم ولكن صبرهم وايمانهم يؤكد لهم ويثبت لهم مع مرور الايام (ان ماكنش فيه خير في اللي فات).

عندهم مواقف تأكد لهم دائما ان الافلام العربي والهندي والخيال العلمي منطقيه وواقعيه جدآ ويمكن حدوثها عادي فحياتهم وايامهم مليئه بالمغامرات المثيره ويصادفون احداث عجيبه لا يمكن الاقتناع بهاو تصديقها الا اذا عشتها معهم ...

يكرهون الضوضاء بكل انواعها رغم انهم احيانآ يكونوا مصدر لها..(مزعجييين )

ويكرهون العصبيه برغم عصبيتهم الشديده في امور تبدو لك تافهه.(بس ده لانك مش عارف توصل لحساباتهم ونقطة غضبهم الحقيقيه)

يبدون لك مقنعيين وسهل ان يغيرولك دماغك بأفكارهم المنطقيه لحد ما.
فتتبعهم دون ان تشعر بأي ضيق بالعكس.

ويصاحبهم "فار " في هدومهم يحلو له اللعب دائما بداخلها "فار مهجن بعرق جامايكا العفريت) فهم شكاكون ولا يعترفوا كثيرآ بذلك ولا يحاولوا اظهاره.

تؤكد لهم الايام دائمآ انهم "فيهم حاجه لله"ويقف ربهم لجوارهم دائمآوينصرهم في كل شئ يعني رافعين شعار(صابتني عين الحاسود ورب العرش نجاني)
(وكمان اللي بيجي عليهم مابيكسبش ابدآ وقتي كده تصيبه لعنه الاهيه)
ودائمآ محسودين (على ايه ماعرفش؟) (تقدر تقول نجمهم خفيف)

...تعتمد عليهم في حل المشاكل بامان فهم يجيدون فن التفكير والتعامل مع الازمات وايضآ جلسات الصلح وهم غالبآ ملجأ الاصدقاء في (بلاويهم)
فيساعدوك ويعيشون معك مشاكلك بكل ضمير "بس لما مزاجهم يبقى رايق"..

يبدون لك على فطرتهم فهم رغم مجاملاتهم الكثيره لا يقوون على الظهور بغير طبيعتهم مهما كانت ....صريحون واذا كذبوا اعلم انها كدبه بيضه لا ضرر منها
كدبه تحت شعار المصلحه العامه.

لا يتمتعون بقدر عالي من الجمال (ولاوان احمد عز الممثل من مواليد 23 يوليو)ولكن فيهم حاجه تشدك هي ايه ماتبقاش عارف بس صعب تتجاهلهم او ماتخدش بالك منهم.
انانيون في بعض المواقف ولكن دون قصد وحساسون لدرجه ترعبك"تبقى مقلق وانت بتتعامل معاهم"
فسهل ان تسعدهم بكلمه وسهل ان( توجعهم )بنظره.

هواياتهم ...التأمل والفن بأغلب انواعه ويحبون الرقص وينفعلوا مع المزيكا حتى اطراف اصابعهم.

قلبهم ابيض رغم غضبهم الشديد والذي يجعلك تعتقد انهم غلاويين"ولكن" اياك وان تظهر لهم انك تتعامل معهم لو اغضبتهم على انهم شويه وهيصفوا ويرجعوا فاذا شعروا بذلك زادوا عند وكبر(يعني كل بعقلهم حلاوه احسن).

يشعرون بالاختلاف والغربه والوحده رغم زحام الاصدقاء من حولهم وحب الناس ليهم....
رمز الحنان والتضحيه في نظرهم هي "امهاتهم" ولا منافس امامها ابدآ الام تحت ربنا على طول.

عندهم ذوق يعتمد عليه في اغلب المجالات ولكن الكثير منهم يكره "البهرجه" يميلون لعدم التعقيد ويفضلون البساطه ويعتقدون ان التنظيم والترتيب يفسد ويقتل الاشياء وبأن قليل من الفوضى في المعيشه يضفي لمسه لجمال من نوع خاص على
الاشياء..

يتميزون بالتدقيق في التفاصيل والاشياء المهمله وتسليط الضوء عليها والاهتمام بها .
عندهم كبرياء وقدر لا بأس به من الثقه بالنفس امام الناس في الغالب فقط...

يستمدون القوه من الحب ويستمتعون بالضعف امامه
متواضعون مع البسطاء وتنكين جدآ مع الناس "الكلاس"( ومالهمش تقل عليهم في الغالب)..يحتفظون برفائع من زمن مضى في حياتهم كذكرى, وكل فتره يخرجونها ليعتنون بها ويسترجعوا معها الاحداث...

ليسوا ماديين فهم يتأقلمون على ظروفهم الماديه ايآ كانت (بنـِفس راضيه)
ولا يبالون بصرف اغلب نقودهم وفي نفس الوقت لا تستطيع ان تتهمهم بالتبزير..

دموعهم غزيره مع مناجاتهم لربهم وبينهم وبين انفسهم ,ولكن لا يستطيعون مواجهتها بالناس رغم انهم كم يتمنوا ذلك.

صادمين في بعض المواقف ولكن للمصلحه ومواجهه الحقيقه.
يبدون لك مجانين ولكن احذر من لحظات عقلهم.

مواليد 23 يوليو (مابيكبروش ابدآ من جوه ...يحملون بداخلهم طفوله تحتاج للتدليل دائمآ ....خجولين لدرجه احمرار الوجه فلا تغازلهم غزل صريح(لحسن يسورقوا منك ولا حاجه)

+ اعتقد بأني اعشق يوم ميلادي رغم كل غبائي اللي بصدم بيه نفسي في اغلب الاحيان .. واعتقد ايضآ ان كل مواليد هذا اليوم رغم عذابهم منه يعتزون به ,و بداخلهم ما يؤكد لهم ان واللهي العيب مش فيهم ده احنا غلاااابه.

جايز اكون بالغت وجايز ماكونش لكن حاولت اواجه نفسي قبل اي شئ بهذه الكلمات.انتوا تحكموا على صحة هذه الصفات من عدمها .

********************

اشهر مواليد هذا اليوم: (انا طبعآ)
واسعد الايام:يوم لقا الحبيب
وساعة التجلي (دي بدل ساعه الحظ):ساعة ادان الفجر
واحب الالوان :اللون الفحلوئي
ورقم السعد:(عند ام السعد )
امنياتهم في الحياه:رضى ربنا ورضى الوالدين وراحه القلب والبال والستر والصحه


كل سنه ومواليد 23 يوليو زي الفل

هناك 53 تعليقًا:

  1. بالصدفة .. حبيت اعرف مين اشهر مواليد 23 يوليو زيى
    بالصدفة .. جيت هنا و لقيتك بتتكلمى عنهم كأنك بتتكلمى عنى

    مشكلة السرطان المأسد ، الفلسفه الرايقه ، طريقة الحب ، العطش للحنان ، الكبرياء ، باب النجار المخلع

    انا مواليد 23 يوليو 1985

    امممممممم

    مش عارف اقول ايه تانى .. انا مصدوم و متفاجأ و مندهش و فرحان و مستغرب و مستهبل :)

    بس واضح ان مواليد 23 يوليو كلهم دمهم خفيف و دايسين فى السايكو

    شكرا





    نوت : اه بالمناسبه بالاضافه لاحمد عز .. مونيكا صاحبة كلينتون كمان مواليد 23 يوليو

    ردحذف
  2. سعيده جدآ بتعليقك ده
    سعيده اكتر انك شفت جزء منك في الكلام طمنتني
    مواليد اليوم ده فعلا متشابهين في اغلب حياتهم وطريقة حياتهم واسلوبهم في التعامل في الحياه بكل جوانبها
    صادفت منهم وعاشرت منهم كتير وحسيت اني بشوف نفسي فيهم وكلهم محطوطين في حته واحده عشان كده كتبت البوست ده لاننا مش شبه حد احنا حاله خاصه في كل شئ
    ولا طايلين اسد ولا سرطان

    كل سنه واحنا زي الفل

    ردحذف
  3. كل سنة و احنا طيبين :)

    النهارده عيد ميلادنا

    ردحذف
  4. كل سنه واحنا زي الفل
    :)

    ردحذف
  5. والله برافوووووووووو عليك!!
    ومحللين كمان, حقيقة شوي وبشك بأني مين كاتب الكلام هيدا, أنا أيضاً سرطانية أسدية مواليد23 يوليو, واهتمامي حقيقي بالابراج والتحليل وكل ماهو فلسفي بحت , روحاني ويسبر الأعماق و الروح البشرية, (تدقيق , تمحيص, تفحيص, على شوية فكاهة , دعابة وخفة دم..
    موافقتك عزيزتي اللزيزة تحليلك, يعني سلمت يمناااااااااااااكِ عسولة!
    بس شوي بعتب عليكي بموضوع (الجمال) يعني : جمال وجاذبية غالبية المشاهير (اشهر مشاهير عالم) بنصور بتتنافى مع ما اسهبتي ... متل مااستدليتي (احمد عز, جينفر لوبيز, منة شلبي, رزان مغربي, الخ) ... ومعروف انو اجمل الجميلات و اكثرهن جاذبية , واغراء مواليد الاسد عموماً والاسديات خصوصاً
    أوك
    سلامات يا حلووووووتنا *_&

    ردحذف
  6. سعيده بتعليقك جدآ....وسعيده باحساس التشابه لمواليد اليوم ده...تسلمي يارب
    وبخصوص الجمال ف انا في البوست ده مابتكلمش عن مواليد الاسد بشكل عام باقي الناس دي مش في نفس اليوم بالظيط انا بتكلم عن مواليد 23-7 فقط نحن نختلف عن الاخرون وبعدين انا كسرت القاعده باحمد عز..وعموما الاهم من الجمال الجاذبيه والطله والروح....ومواليد اليوم ده يمتلكوها وبجداره
    سعيده حقيقي بقراءتك للبوست ومشاركتك يا جميله الروح
    :)

    ردحذف
  7. انا من مواليد 23\7 , وانا معك بكل اللي حكيتيه , بس بتعرفي شو نفسي؟ انو اقدر افهم حالي , انا غامض حتى لدرجة انو مش قادر افهم حالي ما بعرف ازا انتو كمان زيي

    ردحذف
  8. زيك :) بس حاولت قعد مع نفسك وتكتشفها من جديد :) نورت البوست

    ردحذف
  9. امتى تستقر مشاعر مواليد 23\7 ويلاقوا حد يفهمهم لاني بصراحه مش فاهم نفسي واللي يقول غير كده عن مواليد اليوم ده يبقى بيهزر

    ردحذف
  10. اقسم لك اني صدمت عند قراءة هدا النص . رغم اني اقرا عادة الابراج . احب برج الاسد. شكرا لك كتيرا

    ردحذف
  11. هدا هو فيسبوكي unees king .اقسم لك اني صدمت عند قراءة هدا النص . رغم اني اقرا عادة الابراج . احب برج الاسد. شكرا لك كتيرا

    ردحذف
  12. اهلا بيك في بوست يحمل اختلافآ بحكم اليوم المختلف عن سائر مواليد الاسد لانه يوم موقعه الاستراتيجي محير ) :) بس عندي استفسار ليه صدمت ؟؟؟ :) :) :)

    ردحذف
  13. لا شكر على واجب نفسي اعرف سر الصدمه يا يونس مش هتلاقي اطيب من كده بشر اقصد ملايكه في صورة بشر

    ردحذف
  14. بس انا بسال بجد ايه التشابه الرهيب في الافكار بتاعتنا دي؟؟؟؟؟؟؟

    ردحذف
  15. انا فخور اني قريت كل حرف انت كاتبه لانه وضحللي حاجات كتير غايبه عني ويا ترى انت عايش في وحده لاحبايب ولا اصحاب زي حالاتي lost love

    ردحذف
  16. http://www.nogoumfmonline.com/?sf2846456=1

    ردحذف
  17. ممكن جدآآآ يكون حواليك كتير بس للاسف ده مابيقللش ابدآ احساسك بالوحدة :)

    ردحذف
  18. مواليد 23 يوليو برج الاسد ام السرطان لايمكن ان يكون مزيج من برجين اما اسد او سرطان

    ردحذف
  19. lost love عندك هوت ميل او ياهو او فيس لازم احكي معك

    ردحذف
  20. lost love انا مولود بنفس التاريخ فلازم احكي معاكي بشوية مواضيع اذا ممكن

    ردحذف
  21. انا مش خبيره يا فندم صدقني .... ده مجرد تدوين وتحليل من خلال مراقبتي لنفسي ولبعض الاشخاص اللي من نفس مواليد هذا اليوم وحصر بعض العوامل وخصائص الشخصيه المشتركه بينهم :) اهلا بيك تاني

    ردحذف
  22. ممكن نكون اصدقاء حابب اتعرف عليكي منيح لازم احكي معك اذا في مجال انا اسمي براء من فلسطين http://www.facebook.com/profile.php?id=100000489985661

    ردحذف
    الردود
    1. انا معرفتش اعلق ف تعليق لوحدي ف علقت عن أي حد معلش عوزا اقولك اللي كانت الكلام دا حقيقي ربنا يباركلو ودي فعلا صفات اليوم دا برافو حقيقي 😊

      حذف
  23. هاي هايدي انا براء بليز بليز لازم احكي معك لو حتة 5 دقايق هاي ايميلي nigga_over_the_top@hotmail.co

    ردحذف
  24. بعرف انك مش خبيرة وعشان هيك حا بب نتعرف اكثر انتي بنت فائقة الذكاء وانا بشرفني اتعرف عليكي انا ضفتك على ايميلي gmail بتمنى نحكي قريبا

    ردحذف
  25. والله الكلام كله جميل اووي طول عمري باعتز بتاريخ ميلادي 23 يوليو

    ردحذف
  26. طمنتيني اني مش لوحدي بحمل هالمواصفات ،،، تقريبا ٩٠ ٪ من ما قرأته بهالنص فعلا من صفاتي

    ردحذف
  27. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف
  28. ده انا ده انااننننننننننننننننننننننننننننا

    ردحذف
  29. ههههههههه ده من كتر ما انتى بتتكلمى عن نفسى شكيت انك تعرفينى ... بس انك تختلفى عنى ف قدرتك ع التعبير عن نفسك .. احيكى ع التحليل الرائع لنفسى .. كل سنة واحنا زى الفل

    ردحذف
  30. مبسوطة قوي بتعليقاتكم :) من اكتر التدوينات اللي بفرح بالمشاركة فيها :) كل سنه واحنا زي الفل :)

    ردحذف
  31. انا حاسه انك بتتكلمي عني اصلاّ

    ردحذف
  32. يخرب بيت عقلك يا بت هو انتي عاملة استطلاع قبل ما تكتبي البوست ده :o ;) :D
    "(حاسس)كلمة حقيقي تميز مولود هذا اليوم...احساسهم ترمومتر الاحداث في حياتهم....يصطحبهم قلبهم ليدخلهم مايحلو له من غابات تبدوا لهم حدائق في الوهله الاولى...ويطاوعوه بالتدريج بكل ضعف "ولكن"في رعب وتردد وحيره...فهو خواف جدآآآآآآ..يخشى الجرح ويخشى الحب ويخشى نفسه يخشى كل شئ.
    مولود هذا اليوم بيلف حوالين نفسه كتير...ولكن اضعف المخلوقات على وجه الكون امام اختراع سحري يدعى"الحنيه" فهي نقطة ضعفهم الوحيده."

    ردحذف
  33. أزال المؤلف هذا التعليق.

    ردحذف
  34. اولا تحيه لكل شخص يحمل تاريخ الميلاد هذا .. وتحيه لكاتبة المقال الاكثر من رائع !

    اخوكم محمود من "دير الاسد" شمال فلسطين .. ولدت بتاريخ 23/07/1991 .. صراحه قبل ما اقرا المقال ب 5-6 سنوات كنت كل الوقت في دوامه فكريه لدرجه كنت احس عندي انفصام بالشخصيه وفكرت كثير ازور دكتور نفسي وذلك بسبب كل المور والصفات والمشاعر التي ذكرت اعلاه .

    كنت افكر اني الوحيد بالعالم اللي عندو هيك صفات ممكن لاني ما قابلت اي شخص يحمل تاريخ الميلاد ولكن بعد قراءة هالموضوع ومن شخص ولد في نفس التاريخ ونسبه كبيره جدا لحد 99% من الكلام صحيح وينطبق علي وتعليقات الاخوه ايضا ارتحت كثيرا واتطمنت وتاكدت انه صاحب تاريخ الميلاد هذا هو انسان "مميز" وما ممكن يكون حدا مثلو الا اللي مثل تاريخ ميلاده :)
    في النهايه بحب اشكر كاتبة المقال عالكلام الواقعي واللي يمكن لو ما قالته ما كان حدا قالو .. وانا رح اعمل النا صفحه خاصه عالفيسبوك لحاملين هالتاريخ :) ويسعدني تتواصلو معي Facebook : Mahmoud Sofi شكرا :)

    ردحذف
  35. والله وانا بقرأ التحليل ده ضحكت كتير جدا وبقيت مزهول من الكلام مافيش اختلاف خالص أنا فعلا كنت بحس اني لوحدي واني عايش في عالم غير الموجود بس احب اضيف حاجه لما بننجرح عاطفيا بيأثر علينا كتير قوي في حياتنا

    ردحذف
    الردود
    1. والله جاني شعور أبغا أبكي أخيراً حصلت ناس شبهي شكراً لك على تفهيمنا أنفسنا

      حذف
  36. انا اعشق مواليد هذا اليوم الذين يحتارون بين صفات الاسد والسرطان ...
    وامتزج معهم بقوة غير طبيعية ...
    مع انو برجي الحوت وليس اي حوت انما الفترة الثانية من الحوت ....

    ردحذف
  37. المشكلة إن الناس مبتعرفش تتعامل معانا علشان كده لما بنلاقى واحد فاهمنا بنبقى متمسكين بيه جدا وفعلا كل الصفات المذكورة دى حقيقية إحنا عاطفيين جدا وعصبيين جدا وبنحب الناس والباين ليهم إننا انطوائيين
    الخلاصة كدة إن الظاهر مننا بيبقى عكس الحقيقة دايما

    ردحذف
  38. دخلت عشان اعرف اشهر مواليد يوم07/23 لي هو يوم ميلادي لاقيت منشورك .... طبق الاصل سبحان الله .. بس سؤال انتي طويلة و عيونك ملونة ؟؟ بيعتبروك بنت قوية واثقة من نفسها وقائدة و تدي اوامر ؟

    ردحذف
  39. بجد شكرا على المقاله الاكثر من رائعه وحقيقى انتى لمستى كل جوانب شخصيه هذا البرج المختلط وتحديدا مولود يوم 23 يوليو انا من مواليد هذا اليوم وبكره هتم 21سنه ربنا يجعل ايامنا اللى جايه اجمل واسعد بتحقيق مانتمناه

    ردحذف
  40. فعلا انا كمان كده كانك انا

    ردحذف
  41. أين أنتي ؟؟؟
    يا رب تكوني بخير

    ردحذف
  42. *بنت مصرية*
    اعملي صفحة ع الأنستجرام تجمعنا مواليد ٢٣ يوليو��‍♀️
    ممكن سؤال أنتي مواليد كام؟؟��

    ردحذف
  43. بجد مش عارفه اقولك ايه اول مرة اقرا تحليل يوصفنا كدا

    ردحذف
  44. لو انا هولد قيصرية و بيخيروني ف تاريخ ولاده ابني "ولد" هل اختار ٢٢يوليو ولا ٢٣ يوليو ؟؟؟ انهي صفاته احلي؟؟؟؟

    ردحذف
  45. وأخيرا لقيتكم لقيت أخواني وأخواتي نحنا صفاتنا معقدة جداً تعبت الناس وتعبتنا

    ردحذف
  46. المفروض نعيش مع بعض يمكن نقدر نحب الحياة شويه

    ردحذف